poniedziałek, 23 stycznia 2012

Jakich kosmetyków można używać po ENCANTO oraz troche o silikonach

Aby efekty zabiegu keratynowego prostowania włosów utrzymały się jak najdłużej trzeba używać określonych kosmetyków do włosów.
Szampony muszą być bardzo łagodne, najlepsze są te przeznaczone dla dzieci, ale nie tylko.  Nie mogą zawierać soli- SLS, SLES oraz silnych detergentów.
KONIECZNIE UNIKAJ:
- SLS - Sodium Lauryl Sulfate
- SLES - Sodium Laureth Sulfate
- ALS - Ammonium Lauryl/Laureth Sulfate
- SODIUM CHLORIDE
- ALCOHOL DENAT

TE SKŁADNIKI MOGĄ WYSTĘPOWAĆ:
- cetaryl alcohol – jest to alkohol tłuszczowy (nie wysusza),
- isopropyl alkohol  służy jako konserwant i ilość jaka znajduje się w produkcie na pewno nie zaszkodzi

Odżywki  nie mogą zawierać silikonów.
(lista przykładowych odżywek i szamponów bez tych „chorych” składników poniżej)

Silikony to oleiste substancje które powlekają włosy, dając fałszywy efekt zdrowego połysku. Dla przesuszonych włosów wydaja sie zbawiennym składnikiem. Problem jest w tym, że większość nie rozpuszcza sie w wodzie i niektóre mogą być usunięte tylko za pomocą silnych detergentów, które jednocześnie usuwają resztki sebum powodując, że włosy staja sie jeszcze bardziej suche i sianowate. Na pomoc przychodzą wtedy odzywki z silikonami...i kolo sie zamyka.
Jeżeli silikony nie zostaną usunięte, z czasem prowadzi to do ich "budowania" na włosach, które wtedy stają się przyklapnięte i trudne do ułożenia. Taka silikonowa warstwa zapobiega też przenikaniu składników nawilżających.
Pierwsze dwa rodzaje silikonów tj. rozpuszczalne w wodzie i nierozpuszczalne w wodzie, ale łatwe do usunięcia przez łagodne szampony spokojnie mogą znaleźć się w odżywkach stosowanych po zabiegu ENCANTO i nie tylko.

SILIKONY ROZPUSZCZLNE W WODZIE
-dimethicone copolyol
-lauryl methicone copolyol
-hydrolyzed wheat protein hydroxypropyl polysiloxane
-każdy silikon z PEG na początku
NIEROZPUSZCZALNE W WODZIE, ŁATWO USUWANE ZA POMOCĄ ŁAGODNYCH SZAMPONOW (np. na bazie coco betaine)
- amodimethicone ( który często jest łączony z trideceth-12 i cetrimonium chloride co jeszcze bardziej ułatwia zmywanie)
-dimethicone
-dimethiconol
-beheonoxy dimethicone
-phenyl trimethicone

OD TYCH NAJLEPIEJ SIĘ TRZYMAĆ Z DALEKA:
NIEROZPUSZCZALNE W WODZIE, CIEZKO USUWANE PRZEZ LAGODNE SZAMPONY (trzeba szampon zostawić na parę minut)
-simethicone
-trimethicone
WYMAGAJACE SULFATES DO USUNIECIA
-cyclomethicone
-cyclopentasiloxane
-trimethylsilylamodimethicone
- trimethylsiloxysilicates

Jeśli używacie produkty do stylizacji trzeba sprawdzać czy nie zawierają alkohol denat i najlepiej unikać wysokich temperatur (prostownica, lokówka). Wskazane jest jednak suszenie włosów na płaskiej szczotce, ja natomiast susze na okrągłej i efekt jest super, włosy są prościutkie. Dobrze jest używać suszarki z chłodnym nawiewem  włosy będą wtedy gładsze, prostsze, bardziej błyszczące i lepiej utrwalone.

SZAMPONY
ODŻYWKI
MASKI
Babydream (tylko w sieciach Rossmann)
Hipp 
Biovax 
Nivea Baby
Natura Siberica

Planeta Organica

Love2mix

Baikal Herbals

Fitomed

Receptury Babuszki Agafii



Isana Hair 
Alterra
Joanna Naturia – odżywki bez spłukiwania (np. miód i cytryna)
Artiste – odżywka intensywnie regenerująca z keratyną (sieć drogerii Natura)
Mrs Potters odżywki b/s

Planeta Organica

Receptury Babuszki Agafii

Natura Siberica

Seboradin balsamy
Malwa, Studio Gloria
Kallos Creme al. Latte (niebieski)
Biovax – maski (trzeba sprawdzać- niektóre mogą mieć silikony)
Bingo – np. z algami i masłem shea
Scandic – Coco mask, Water mask
Romantica z olejkiem arganowym

NaturVital aloesowa

Receptury Babuszki Agafii np. drożdżowa
Planeta Organica np. czarna marokańska


108 komentarzy:

  1. mam pytanko.. czy do odzywki joanna miod i cytryna moge dodawac keratyne hydrolizowana??:) oczywiscie stosowac po encanto:) szampon zakupiłam Alterra do włosów bez objętości, jest dobry, prawda??:)
    Ps swietny blog:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta odżywka jest dość rzadka, bo jest do spłukiwania, chyba nie bedzie zbyt odpowiednia. Keratynę dodajemy do masek i odżywek do spłukiwania:) co prawda szampony Alterry nie zawirają SLS/SLES ale zawierają równie silny detergent Sodium Coco Sulfate, tyle tylko, że jest naturalny. Do codziennej pielęgnacji lepiej używać BabyDream, Hipp, ja polecam tez mycie odżywką np. Joanna seria d/s, balsamy mr. Potters. Alterrę zostaw sobie do oczyszczania góra raz w tyg:) mam nadzieję, że pomogłam:*

      Usuń
  2. tak, tak:) wlasnie chcialam kupic BabyDream ale z moim pechem akurat stało puste miejsce.. a ze zalezalo mi na kupnie szamponu to wzielam ta Alterre. Dziekuuuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy maske kallos można używać po każdym myciu zamiast odżywek?? ps. bardzo pomocny blog:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiscie ze mozesz, jesli codzienne uzywanie maski nie obciazy tylko Ci wlosów to tak. Niestety maski maja to do siebie, ze sa bardziej tresciwe od odżywek, lepiej uzywac ich 2-3 razy w tygodniu:)

      Usuń
  4. Witam :) A co z szamponem Nepentes, Emolium po keratynie? Ja kompletnie nie znam sie na składnikach - doradzi ktoś? Z góry dziękuje Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie moge nigdzie znaleźć dokładnego składu, ale z tego co jest napisane na stronie to ten szampon nie zawiera SLES ani SLS, tylko łagodne składniki myjące, więc powinien być ok. Sprawdz jeszcze tylko czy nie zawiera wysoko w składzie sodium chloride. Ja teraz zamowiłam sobie szampon Naturia Syberica, skłąd jest idealny :)

      Usuń
    2. znalazłam na allegro szampon dla dzieci Naturia Syberica, piszesz, że skład ma idealny, a widzę, że występuje sodium coco sulfate, który w powyższym komentarzu odradzałaś...

      Usuń
    3. tak, tylko pisałam ten komentarz kiedy NS miała całkiem inne składy niż obecnie... nie wrócę już do produktów NS, ponieważ już nie daja tak fajnych efektów na moich włosach jak przed zmianą składów na gorsze. Pamiętaj, że ważne jest też w którym miejscu w składzie znajduje się detergent. Jeśli zaraz po wodzie to odpada, jesli gdzies w srodku to sodium coco sulfate przestaje byc az tak agresywne dla włosów

      Usuń
    4. Rozumiem, dziękuję za podpowiedź, nie zauważyłam, że ten post był pisany w 2012 roku:) Własnie zrobiłam Encanto i szukam produktów, które mogę uzywać. Niestety w polecanym powyżej szamponie Hipp tez znalazłam sodium chloride, więc może jego skład tez się przez ten czas zmienił...Póki co kupiłam biovaxa szampon i maskę:)

      Usuń
    5. Już doczytałam na dole co pisałaś na temat Hipp, więc przepraszam, ze się powtarzam:)

      Usuń
    6. Kupilam odżywkę Joanny z Karatyna , mogę Jej używać ?

      Usuń
    7. niestety nie znam składu tego kosmetyku

      Usuń
  5. Znalazłam coś takiego: http://www.netapteka.com/product_info.php/products_id/4827

    łagodnie myje wrażliwą skórę głowy
    pielęgnuje włosy
    ma bardzo dobre właściwości nawilżające
    zachowuje naturalne pH skóry
    nie narusza bariery hydrolipidowej naskórka
    nie podrażnia i nie wysusza skóry
    nie powoduje przetłuszczania włosów i skóry głowy
    NIE ZAWIERA soli i siarczanów: SLES, SLS, sodium chloride
    Preparat jest odpowiedni do pielęgnacji skóry dzieci i niemowląt powyżej 3. miesiąca życia.

    Otrzymał pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka.



    Zalecany dla dzieci i dorosłych do codziennej pielęgnacji skóry głowy:

    wrażliwej i swędzącej
    nadwrażliwej i skłonnej do podrażnień
    suchej i bardzo suchej
    Dokładnie zmoczyć włosy i skórę głowy. Nanieść niewielką ilość preparatu na dłonie i delikatnie rozprowadzić na skórze głowy. Spłukać wodą.
    Bazę szamponu – zamiast powszechnie stosowanych SLS i SLES – tworzą delikatne środki powierzchniowo czynne (sulfobursztyniany i poliglukozydy), dzięki czemu szampon łagodnie myje, nie powodując podrażnień i nie wysuszając skóry głowy.

    Hydroveg® VV - kompleks składników NMF (Naturalnego Czynnika Nawilżającego)
    Hydrotriticum WAA® - kompleks aminokwasów
    Alkiloglicyna - pochodna aminokwasu glicyny.
    Pantenol
    Masło shea

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapomniałam się podpisać Natalia ;) Co Wy na to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle, że ten szampon się nadaje. Tylko cena ok 25 zł za 200 ml jest moim zdaniem zbyt wysoka...Ja radziłabym wypróbować najpierw Babydream w promocji kupuje za 2,50 zł, normalnie ok 4 zł :) To tylko szampon, nie ma sensu wydawać takiej kasy zwłaszcza, że dobrze sprawują się te o wiele tańsze. Ale to tylko moje zdanie:) szampon jak najbardziej się nadaje, więc Twój wybór :)

      Usuń
  7. Mam pytanko,prostowałam włosy encanto już 2 razy ale nadal nie wiem jakich odżywek mogę używać.Czy odżywki ISANA HAIR -oil care (z olejkiem arganowym) i odżywke REVALID- NUTRI-REPAIR TYREATMENT są odpowiednie?????
    Pozdr Emi

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam mam pytanie ktore jest dla mnie bardzo wazne mianowicie co się stanie jesli zrobie szamponetke koloryzujaca 28myć trzy i pół dnia po zabiegu encanto? czy moze byc tak ze przestana byc calkiem proste? Prosze o szybka odpowiedz :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moge sie tylko oprzec na swoim doświadczeniu, miałam podobną sytuację, zafarbowałam wlosy zwykła farba a kilka dni pozniej zrobilam encanto. Nie odczekalam wtedy zalecantych 2tyg i powiem Ci ze nie wpłyneło to ani na kolor moich włosów ani na trwałoasc zabiegu:) pozdrawiam

      Usuń
  9. szampon Hipp z rossmana ma w skladzie Sodium Chloride, o co chodzi? masz go podkreslonego na czerwono, że polecasz szczegolnie, a skład ma taki, który przeczy temu co napisane na samej górze ..

    OdpowiedzUsuń
  10. tu jest dowod
    http://www.bangla.pl/zdjecia/hipp-szampon-hipp-babysanft-d2076_2_8772.jpg

    ale zauwazylam to sama bo poszlam do rossmana rozwazajac czy Hipp czy Alterre kupic bo a propos babydream slyszalam opinie ze wlosy po nim sa beznadziejne i trzeba na nie tony odzywki wylac zeby nabraly miekkosci, dlatego babydream wyeliminowalam juz na poczatku, no a na Hipp znalazlam sodium chloride w skladzie.... wiec wzielam alterre jako tansza alternatywe dla drozszego Biovaxu :)


    czekam na odpowiedz dot. Hipp i zawartej w nim soli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ma sodium chloride w składzie ale stosunkowo daleko. Taka ilość nie wpłynie negatywnie na efekt prostowania. Teraz używam tylko i wyłącznie Biovaxów oraz rozyjskich i ukraińskich kosmetyków do mycia i odżywiania włosów. To jest najlepsza opcja bo składy są genialne pełne naturalnych ekstraktów, zdecydowanie polecam zainwestowac w którys produkt love2mix, natura siberica lub people's organics:)

      Usuń
  11. Witam. Czy Maska ISANA z proteina pszenicy i pantenolem ,oraz maska Ziaja intensywna odbudowa będą odpowiednie po keratynowym prostowaniu włosów?

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanie, czy moge używać po tej kuracji odzywke w spreju gliss kur z plynna kreatyna (jest pomaranczowy) oraz loreal expert thermo cell repair (zlota) ? Z gory dziekuje za odp :) czytalam sklad i nic w nim takiego nie widze ale wole sie upewnic :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześć :) szukam kosmetyków odpowiednich do pielęgnacji włosów po keratynowym prostowaniu włosów, boję się używać kosmetyków drogeryjnych, choć wiem, że chodzi głównie o to, aby nie zawierały soli oraz silnych detergentów. Fryzjerka, która wykonywała mi zabieg doradza używania szamponu i odżywki zalecanego przez producenta, ale jest on dla mnie stanowczo za drogi. Znalazłam taki zestaw, patrząc po składzie i porównując ze składnikami, które wymieniasz nadaje się, ale wolę się upewnić, bo wydajesz się ekspertką w tej dziedzinie :) będę bardzo wdzięczna za pomoc! pozdrawiam :) http://fryzjerski-sklep.pl/zestaw-antiage-keratin-system-p-183.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, mam pytanie- znalazłam jak mi się wydaje fajny zestaw Biovax - ARGAN, MAKADEMIA, KOKOS...czy ktoś go już stosował i czy nada się do włosów po keratynowym prostowaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. generalnie Biovaxy się nadają, więc spróbuj, moze przypasuje Twoim włosom. Akurat tej wersji nie miałam, ale używałam do włosów ciemnych, do zniszczonych oraz keratyna i jedwab i ze wszystkich byłam zadowolona

      Usuń
  15. Witam, jestem właśnie po keratynowym prostowaniu włosów, w polecanych przez panią produktach do pielęgnacji domowej wymieniona jest maska Kallos Cream Latte, ja myślałam o masce Kallos Keratynowej (zielonej) czy też się nadaje. czy jej skład jest odpowiedni ? Pozdrawiam Kasia K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powinna się sprawdzić swietnie, jeszcze jej nie miałam, ale jest na mojej liscie od jakiegos czasu i jak będe w Hebe też mam zamiar kupić :)

      Usuń
  16. Witam , czy olejek rycynowy można nakładać po kreatynowym prostowaniu włosów ??

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Czy po zabiegu mogę używać szmponu, który był w zestawie? Czy można używać ORGANIX ever straight Brazilian Keratin Therapy? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szampon w zestawie jest mocno oczyszczający, wiec tak zeby go uzywac przy kazdym myciu to nie polecalabym. Nie znam wymienionego produktu, ale jesli nie zawiera silnych detergentów to bedzie ok

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Wymieniony produkt widziałam w hebe i miał naklejkę z polskim tłumaczeniem, ze nie posiada siarczanów niestety nie było widać reszty. Czy moge używac maski wella briliance lub z linka http://allegro.pl/kativa-szampon-po-kuracji-keratyna-argan-oil-i4232164343.html. Pozdrawiam

      Usuń
    3. w linku nie podaja składu tego kosmetyku wiec nie wiem, jesli zawiera SLS lub SLES to nie bedzie sie nadawal:) składu maski welli niestety nie znam

      Usuń
  18. Hej:) mam pytanko... czy maska Kallos Keratin nadaje sie po zabiegu prostowania keratyna?? proszę o odpowiedz :) dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nadaje się:) sama jej używam

      Usuń
    2. Cześć :)
      Może się czepiam, ale znalazłam na Wizażu opinie o masce Kallos Keratin, dobre opinie. Przeczytałam jednak skład:
      Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Citric Acid, Propylene Glycol, Hydrolized Milk Protein, Hydrolized Keratin, Cyclopentasilioxane, Dimenthiconol, Parfum, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone (21.06.2014.)
      i chyba jednak wychodzi na to, że powinnyśmy się trzymać od niej z daleka z powodu Cyclopentasilioxane.
      Chciałabym utrzymać efekt prostowania jak najdłużej, dlatego bardzo proszę o radę :)
      Pozdrawiam,
      Monika

      Usuń
    3. jeden silikon daleko w składzie, na dodatek lotny, czyli odparowuje sam po jakimś czasie. Nie popadajmy w paranoje:)

      Usuń
  19. Bardzo pomocny post :) Dziś będę mieć moje pierwsze keratynowe prostowanie i właśnie przeglądam wszystkie składy moich kosmetyków. Coś czuję że połowa pójdzie w odstawkę ;/

    OdpowiedzUsuń
  20. hej:)
    Ja tym razem chciałabym się dowiedzieć czy odżywka 'Garnier kakaobutter&kokosol' nadaje się po keratynowym prostowaniu? Co prawda w jej składzie nie znalazłam szkodliwych składników, które zostały wcześniej przytoczone, jednak chciałabym poznać opinie kogoś, kto się na tym zna bardziej niż ja ;) oto jej skład:
    Aqua/Water, Cetearyl Alcohol, Elaeis Guineensis Oil/Palm Oil, Behentrimonium Chloride, CI 17200/Red 33, Cocos Nucifera Oil/Coconut Oil, Hydroxycitronellal, Stearamidopropyl Dimethylamine, Theobroma Cacao Butter/Cocoa Seed Butter, Chlorhexidine Dihydrochloride, Benzyl Salicylate, Linalool, Isopropyl Alcohol, Caramel, Citric Acid, Hexyl Cinnamal, Glycerin, Parfum/Fragnance (Fil C39713/2).

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj. Na szamponie z freen pharmacy jest napisane, że nie zawiera sls, natomiast ma w składzie sodium myreth sulfate. Czy ten składnik jest wystarczająco delikatny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sms to brat sls, również silny detergent:)

      Usuń
  22. Tego właśnie szukałam! Świetny post! :-) jakie polecisz rosyjskie szampony, odżywki i maski po encanto? Dziękuje za pomoc :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przetestowałam ich duzo i prawie wszystkie byly swietne. Najbardziej lubię szmpona z Love2mix perła i acai, NS do włosów tłustych. Z odżywek uwielbiam marokańską i fińską z Planety Organici, rokitnikowy balsam Plateta Organica, balsam na kwiatowym propolisie Babuszki Agafii.

      Usuń
  23. Witam dziewczyny, jestem kilka dni po keratynowym prostowaniu. Czy któraś z Was używała Szamponu Kallos Keratin kolor opakowania niebiesko-morski.??? W składzie występuje własnie SLS a jest szkodliwy . Genialny post, ale juz nie wiem co wybrać? Mam również szampon i odżywkę z Biovaxa. Dziękuje za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi fryzjerka poleciała następujące produkty
    szampon: Babydream
    odżywki żadnej za to maskę, która to podobno łączyła Kallos Creme al. Latte niebieską
    stosowałam tylko te produkty plus czasem olejek arganowy i efekt utrzymał mi się 4 miesiące, później zrobiłam farbę i włosy automatycznie się skręciły.
    Dodam tylko, że wcześniej moje włosy były bardzo puszące się, trudne do ułożenie i suche, zabieg tak jakby złamał ich strukturę od tego momentu już tak się nie puszą i mają bardzo ładny skręt. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. witam chciałabym zapytać czy mogę używać odżywki garnier fructis goodbye damage? jestem po pierwszym myciu po keratynie GK :) myłam włosy szamponem biovax keratyna i jedwab oraz odżywka alterra granat i aloes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bedzie dobra, ma silikony w składzie:)

      Usuń
  26. Witam, mam pytanie czy po keratynowym prostowaniu mozna używać odżywki Rossmann, Isana Professional, Effektiv - Kur Oil Care?

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam;) dzisiaj wybieram się na zabieg keratynowy no i musze zrobić przegląd w kosmetykach;-)
    Szampony z SLS automatycznie odstawiam. Z tego co wyczytałam mogę używać BABYDREAM, Szampony LOVE 2MIX (mam 3 rodzaje), MASKE LATTE i STAROAŁTAJSKĄ (Kąpiel Agafi) - też powinny być dobre tak?

    MASKA KALLOS KERATIN? też, a MASKA KALLOS SILK? różowa taka...

    No i największy kłopot mam z odżywkami- GARNIER MASŁO KARITE I OLEJEK AWAKADO, oraz LOREAL Magiczna Moc Olejków??? Mam też LOTION SEBORADIN?

    Co wg Was koniecznie kupić.... dodatkowo? ! żeby efekt utrzymał się jak najdłużej... i pytanie do dziewczyn, które miały zabieg.
    Jak z tym nie myciem włosów po? ile trzeba faktycznie wytrzymać? nie można ich wtedy totalnie spinać itd.? Doradźcie coś- bo ciężko przez kilka dnia z domu nie wychodzić. DZIĘKI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. produkty które wymieniłaś są jak njabardziej ok:) kallosy keratin i silk też są ok, zawierają co prawda silikony ale mało i to takie zmywalne łagodnymi szamponami, więc luz. Garnier Karite, też ok ale nie do codziennego stosowania, raczej raz na jakiś czas. Loreal i Seboradin nie uzywałam, nie znam składów. Jeśli w lotionie nie ma alkoholu a Loreal nie jest przeładowany silikonami to ok, ale wątpie:) Uważam, że te kosmetyki, które masz są wystarczające i nie musisz nic dodatkowo kupować. Odnośnie mycia po zabiegu, spinaniu włosów i innych pierdołach pisałam tu http://beautifulhair-ewela.blogspot.com/2014/06/fakty-i-mity-na-temat-zabiegu.html polecam przeczytac :)

      Usuń
  28. Dziewczyny! A co sądzicie o serii ORGANIX?:-) nowość na rynku ... jest np. szampon z keratyną.... ale cena...spora...

    OdpowiedzUsuń
  29. hej;) jestem po prostowaniu, aktualnie jeszcze przed pierwszym myciem. Kupiłam szampon i maskę BIOVAX z Keratyną i Jedwabiem ;-) można spokojnie stosować? na jakimś innym forum wyczytałam, że maska ma silikony- ale na opakowaniu napisano BEZ PARAGEBÓW, SLES i SLS... no i zgłupiałam:( nie widzę nic niebezpiecznego w składzie;( Mogę prosić o radę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. produkty będą odpowiednie :) poza tym takie maski używa się raz w tygodniu, więc zaszkodzić nie może. Na codzień zainwestowałabym jednak w jakas lekka odżywke :)

      Usuń
    2. ok. kupiłam tą kwiatową propolis AGAFI i jeszcze turecką PLANETA ORGANICA ... a w takim razie mam nadzieje, że już nie będę dłużej gnębiła- rozumiem, że szampon o którym pisałam BIOVAX KERATYNA będzie dobry do codziennego stosowania? No i jak często dodawać keratynę do odżywek? bądź masek... ehhh bardzo mi zależy na tym aby długo utrzymać proste włosy po zabiegu.

      Usuń
    3. szampon bedzie ok:) ja dodaje raz na jakis czas keratyne do masek, jak mi sie przypomni czyli raz na kilka miesiecy :P

      Usuń
  30. Hej wczoraj miałam prostowane włosy keratyną.. wszystko ok tylko ja tapiruje włosy u nasady i zawsze pryskałam lakierem... każdy lakier zawiera alkohol... ale jest coś co mogłabym używać?? coś co by usztywniało i utrzymało mój tapir na miejscu?? Bardzo będę wdzięczna za podpowiedź, byłam w sklepach fryzjerskich nikt nie wie co bym mogła użyć :(
    Proszę o pilną pomoc bo jestem załamana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie uzwam zadnych produktów do stylizacji więc nie moge pomoc :(

      Usuń
  31. Kallos, Jasmine, Nourishing Hair Mask Czy tą maske mozna uzwac po zabiegu ENCANTO?

    OdpowiedzUsuń
  32. Odkryłam jakąś nowość keratynową w Rossmannie -> http://www.rossnet.pl/Produkt/Bapp-Kuracja-keratynowa-szampon-keratynowy-do-wlosow-500-ml,355252#;

    Cała gama b.app ... skład szampony chyba nie powala ;/ chociaż wielkie napisy SLES FREE ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ratunku!!! Zrobiłam w salonie zabieg cocochoco...jest ok, ale brak objętości mnie dobija :( Czy jest jakaś odżywka, która by coś zdziałała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z brakiem obiętości radzę sobie przez robienia koczka na czubku głowy, po rozplątaniu włosy wydają się bardziej puszyste. Rezygnuję z masek i używam bardzo lekkich odżywek jak balsam na kwiatowym propolisie, czy mr potters aloes i jedwab. Do suszenia używam grubej, okrąbłej szczotki. Sama odżyka nie spowoduje, że włosy będą uniesione i puszyste:)

      Usuń
  34. a jak z odżywką firmy jantar ?

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy po prostowaniu keratynowym mogę używać szamponu o składzie : AQUA, SODIUM LAURETH SULFATE, COCAMIDOPROPYL BETAÏNE, COCAMIDE DEA, HYDROLYZED SOY PROTEIN, HYDROLYZED KERATIN, EGG SHELL EXTRACT, ALCOHOL, CAMPHOR, METHYLISOTHIAZOLINONE, METHYLCHLOROISOTHIAZOLINONE, PYRIDOXIN HCL, PERFUM, CITRIC ACID, CARBOXYMETHYL CHITIN, PROPYLENE GLYCOL, 5-BROMO-5- NITRO-1,3 DIOXANE, C.I. 42090, ALPHA AMYL CINNAMAL, LINALOL.

     

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do codziennego stosowania nie polecam

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  36. Skład odżywki - czy po prostowaniu keratynowym mogę jej używać : AQUA, PARAFFINUM LIQUIDUM, HYDROLYZED SOY PROTEIN, CETEARYL ALCOHOL, CETEARETH-20, HYDROLYZED KERATIN, EGG SHELL EXTRACT, ALCOHOL, CAMPHOR, METHYLISOTHIAZOLINONE, METHYLCHLOROISOTHIAZOLINONE, PYRIDOXIN HCL, PERFUM, DIPALMITOYLETHYL HYDROXYETHYLMONIUM METHOSULFATE, CITRIC ACID, PROPYLEN GLYCOL, 5-BROMO-5-NITRO-1.3-DIOXANE, ALPHA AMYL CINNAMAL, LINALOL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie. Parafina wysoko w składzie...łagodnym szampon nie da rady:)

      Usuń
  37. Ja podaje kolejna propozycje odzywki do wlosow, ktorej mozna (chyba) uzywac po encanto: Kallos Nourishinh Hair Conditioner do wlosow suchych i zniszczonych. Dostalam zestaw z szamponem ale w sklepach fryzjerskich nie widzialam wiec nie wiem jak z dostepnoscia, biala butelka z pompka, 500 ml, rozowe litery. Podaje sklad: aqua, cetearyl alcohol, propylene glycol, dipalmitoylethyl hydroxy-ethylmonium, methosulfate, ceteareth-20, amidomethicone, trideceth-10, cetrimonium chloride, methylchloro-isothiazolinone, methylisothiazolinone, hydrolyzed milk protein, parfum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam z telefonu więc nie dałam linku do przedmiotu, chodzi dokładnie o tę Kallos KJMN: http://www.ceneo.pl/23255789

      Usuń
  38. Hmm... Juz sama nie wiem, mam odzywke Alterra Granat i aloes i na na drugim miejscu w skladzie jest Alcohol, piszesz ze mozna ich uzywac? Ten alcohol to z gwiazdka i niby jakis z certyfikatem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to Alcohol Denat, a z tego co wiem, to właśnie tak, to zdecydowanie nie jest to odżywka polecana po keratynowym prostowaniu :)

      Usuń
    2. Na wizażu znalazłam info ze składem (nie mam teraz opakowania pod ręką, żeby przepisać): http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=43114, niby to nie Alcohol Denat, ale "pochodzący z upraw ekologicznych" :D jednak jest wysoko w składzie... Co do szamponu to chyba można: http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=42769 ?

      Usuń
    3. Jeśli chodzi o maskę Alterra GRANAT i ALOES, a nie odżywkę, to aktualny skład jest trochę inny niż ten na wizaż.pl, czyli taki: Aqua, Alcohol*, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glycerin, Glycine Soja Oil*, Sodium Lactate, Punica Granatum Seed Oil*, Butyrospermum Parkii Butter*, Carthamus Tinctorius Oil*, Ricinus Communis Oil*, Punica Granatum Fruit Extract*, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Acacia Farnesiana Flower Extrakt*, Panthenol, Panthenyl Ethyl Ether, Lauroyl Sarcosine, Hydroxyethylcellulose, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Parfum**, Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citronelloll**, Citral**.

      * Składniki z certyfikatem rolnictwa ekologicznego
      ** Naturalne olejki eteryczne

      Jeśli nie powinno się jej stosować po encanto, to napiszcie proszę ze względu na jaki składnik bo też ją lubię i się zastanawiam, czy ten alkohol będzie faktycznie taki "zabójczy" dla keratyny? ;>

      Aktualny skład szamponu Alterra GRANAT i ALOES to: Aqua, Lauryl Glucoside, Sodium Coco-Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, Lauroyl Sarcosine, Punica Granatum Fruit Extract*, Aloe Barbardensis Leaf Juice*, Acacia Farnesiana Flower Extract*, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Alcohol*, Parfum**, Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citronellol**, Citral**.

      * Składniki z certyfikatem rolnictwa ekologicznego
      ** Naturalne olejki eteryczne

      Wydaje mi się, że skład szamponu poprawił się szczególnie względem składu na wizażu i można go stosować po encanto, czy któraś z Was znających się na tym, potwierdzi moje zdanie? ;) Za co z góry dziękuję bo wg. mnie ta seria Alterry jest bardzo udana i miło byłoby przeczytać, że bez obaw mogę ją stosować :)

      Usuń
    4. dziewczyny, Alterra jest ok, z tym że acohol może wysuszać lecz nie musi. Dla jednych bedzie szkodliwa dla włosów dla innych wybawieniem. Nie jest to alkohol denat., ale i tak wg nie mnie nie nadaje sie do stosowania po każdym myciu, no chyba, że kondycja włosów nie pogarsza się. To jest jeden z tych kosmetyków, który się kocha albo nienawidzi

      Usuń
  39. A czym zabezpieczać końcówki włosów? Jakie polecacie serum?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zabezpieczam niczym końcy. Mam dosyć cienkie włosy i kazda ilość serum powoduje strąki i nieestetyczny efekt. Poza tym są w dobej kondycji i nie wymagają szczególnej opieki :)

      Usuń
  40. Hej, a jak z Green Pharmacy Balsam - Pokrzywa zwyczajna- do włosów zniszczonych, łamliwych i osłabionych? Skład: Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Ceteareth-20, Paraffinum Liquidum, Behentrimonium Chloride, Cyclomethicone, Dimethiconol, Equisetum Arvense Extract, Urtica Dioica (Nettle) Extract, Hypericum Perforatum Extract, Aesculus Hippocastanum (Horse Chesnut) Seed Extract, Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Fruit Extract, Citric Acid, Parfum, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. parafina i silikony w składzie...tego nie domyjesz łagodnym szamponem, który jest podstawą po encanto. Składniki te bedą sie nadbudowywać, włosy staną się przyklapnięte i bedą wygladać nieświeżo

      Usuń
  41. Mam pytanko czy coś się stanie jeśli przejadę prostownicą włosy po zabiegu keratynowego prostowania?bo widziałam w poście na poczatku że nie powinno się tego robic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlaczego coś miałoby się stać?? włosy po zabiegu to nadal włosy

      Usuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  43. czy ktoś używał Jean Louis David,Urban Care KERATIN THERAPY ?

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam, dostałam Hask, Argan Oil from Morocco, Repairing Conditioner (Regenerująca odżywka do włosów zniszczonych) a jestem świeżo po zabiegu, i zastanawiam się czy mogę ją stosować?

    Skład: Water, Cetyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Isopropyl Palmitate, Glycerin, Argania Spinosa Kernal Oil (Argan Oil), Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Glycine Soja (Soybean) Protein, Keratin Amino Acids, Hydrolyzed Corn Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Panthenol, Stearyl Alcohol, Dimethiconol, Dimethicone, Phenoxyethanol, Citric Acid, Cetrimonium Chloride, Cyclopentasiloxane, Caprylyl Glycol, Potassium Sorbate, Isopropyl Alcohol, Ethylhexylglycerin, Parfum, Sodium Chloride, Sodium Cocoyl Glutamate, Sodium Benzoate, Leuconostoc (Radish Root) Ferment Filtrate, Benzyl Benzoate, Limonene.

    OdpowiedzUsuń
  45. A kallos bananowy?

    OdpowiedzUsuń
  46. uzywam mydla syberyskiego czarnego: SKŁAD (INCI): Aqua, Cedrus Deodara Oil, Davurica Soybean Oil, Abies Siberica Oil, Hippophae Rhamnoides Altaica Oil, Juniperus Communis Oil, Amaranthus Caudatus Oil, Rosa Canina Oil, Arcticum Lappa Oil, Linum Usitassimum Oil, Salvia Officinalis Intractum, Chelidonium Majus Intractum, Melissa Officinalis Intractum, Pulmonaria Officinalis Intractum, Chamomilla Recutita Intractum, Bidens Tripartita Intractum, Achillea Millefolium Intractum, Urtica Dioica Intractum, Sodium Laureth Sulfate, Sorbitol, Cocamide DEA, Arctostaphylos Uva-Ursi Extract, Inula Helenium Extract, Polygala Sibirica Extract, Pinus Silvestris Extrakt, Alnus Glutinosa Cone Extract, Rhodiola Rosea Extract, Evernia Prunastri Extract, Usnea Barbata Extract, Picea Siberica Extract, Saponaria Alba Extract, Saponaria Rubra Officinalis Extract, Glycyrrhiza Glabra Extract, Altaea Officinalis Extract, Rhaponticum Carthamoides Extract, Ozocerite, Tar, Inonotus Obliquus, Propylene Glycol Chenopodium Ambrosioides, Larix Sibirica Extract, Petrolium Distillates Oil , Methylisothiazolinone.

    ma ono jednak sls ale je polecasz tak?

    OdpowiedzUsuń
  47. Jeestem po keratynowym prostowaniu i nie mam bladego pojęcia na temat szkodliwych dla włosów substancji. Bardzo proszę o poradę:-) zakupiłam baby drem oraz maskę biovax pearl oraz balsam seboradin z żeń szeniem. Proszę mi poradzić czy są ok oraz czy powinnam dodać do tej maski i balsamu keratyne.

    OdpowiedzUsuń
  48. Czy ten szampon nadaję się ? OMIA Laboratories Szampon do Włosów z Olejkiem z Siemienia Lnianego:
    Skład (INCI): Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Sarcosinate**, Sodium Myristoyl Sarcosinate**, Cocoglucoside**, Glyceryl Oleate**,Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Oil*, Linum Usitatissimum Seed Extract**, PCA**, Propanediol**, Guar hydroxypropyltrimonium Chloride, Glycerin*, Tocopherol, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Citric Acid, Parfum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ma łagodne detergenty

      Usuń
  49. Super wpis! Sama na poczatku nie wiedzialam, ze po keratynowym prostowaniu tak istotne jest czego uzywamy do pielegnacji wlosow :) u mnie sprawdza sie zestaw z inoaru przeznaczony wlasnie do pielegnacji po keratynie :) powiem nieskromnie- moje wlosy wygladaja pieknie :D :D
    Pozdrawiam! Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  50. A co z serią ALFAPARF Liss Therapy dedykowaną po keratynowym prostowaniu (nawet mają własny zestaw do tego zabiegu)? Ja jestem po Encanto i wzdrygam się na myśl o Babydream, sorry, ale nie znoszę tego szamponu, ani zapachu, ani konsystencji, ani tym bardziej efektu na włosach. Podobnie z Alterrą :-/

    OdpowiedzUsuń
  51. Witaj a co sądzisz o kosmetykach kativa keratin i kativa macadamia? Niestety składu nie znalazłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Witaj a co sądzisz o kosmetykach kativa keratin i kativa macadamia? Niestety składu nie znalazłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Po keratynowym prostowaniu, zgodnie z zaleceniami fryzjera, używam zestawu Pos Progress z Inoara. Zarówno szampon, jak i odżywka są delikatne, a jednocześnie dobrze oczyszczają skórę głowy. Nie zauważyłam, by keratyna się wypłukiwała. Już trzeci miesiąc mam gładkie błyszczące włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam, jestem świeżo po keratnowym prostowaniu blond włosów. Mam pytanie czy mogę używać do mycia głowy szamponu : biovax z penthanolem +ekstrakty z cynamonu oraz taka sama maska do włosów. Bardo proszę o pomoc. Nie jestem pewna tej maski do końca...

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam, jestem świeżo po keratnowym prostowaniu blond włosów. Mam pytanie czy mogę używać do mycia głowy szamponu : biovax z penthanolem +ekstrakty z cynamonu oraz taka sama maska do włosów. Bardo proszę o pomoc. Nie jestem pewna tej maski do końca...

    OdpowiedzUsuń
  56. Witam, jestem świeżo po keratnowym prostowaniu blond włosów. Mam pytanie czy mogę używać do mycia głowy szamponu : biovax z penthanolem +ekstrakty z cynamonu oraz taka sama maska do włosów. Bardo proszę o pomoc. Nie jestem pewna tej maski do końca...

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam. Właśnie wybieram się na 1 zabieg kpw. Proszę niech Pani napisze czego obecnie używa do codziennej pielęgnacji włosów. Składy kosmetyków niestety są zmieniane i nie chciałabym zaliczyć wtopy. Będę wdzięczna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obecnie używam szamponów i odżywek z Eco Lab, Planeta Organica seria afrykańska, isana maska z olejami w małym złotym opakowaniu czasami coś garniera mi wpadnie w ręce lub Nivea long repair. Dużo tych rosyjskich kosmetyków niestety po przeniesieniu produkcji do UE zmieniło składy na gorsze. Składy są w części odpowiednie, ale to nie ten sam cudowny efekt na włosach co kiedyś.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. ale w tym szamponie p.o.afryka jest sodium coco sulfage

      Usuń
  58. Witam ��
    A odżywka Baikal Herbal też jest dobra po keatynowym prostowaniu? Nie ma silikonow ani parabenow. Ja mam ta z seri do odbudowy wlosa. Takie fioletowe kwiatki na butelce �� ��

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...